کر بختیاری
کر بختیاری
نرم افزار ومطالب آموزشی


مردی که در ۱۵ سالگی زانوهایش جراحی شده بود ، اکنون دچار بیماری عجیبی شده است. از دستان و پاهای این مرد، مانند درختان ریشه درآمده است! این مرد ۳۵ ساله که دِدِ نام دارد به خاطر رویش ریشه از دستها و پاهایش به مرد درختی مشهور شده است. متخصصان می گویند از هر یک میلیون نفر احتمال این بیماری تنها در یک نفر وجود دارد. علت این واقعه عجیب(HPV) عنوان شده است. به خاطر رویش ریشه از دستها و پاها و عدم توان کاری مرد ۳۵ ساله شغلش را از دست داد. بعد از آن نیز زنش وی را ترک کرد و با دو بچه اش تنها گذاشت.

دِد مجبور شد در نهایت فقر دو فرزندش را بزرگ کند. فرزندان او، حالا در سن نوجوانی هستند.

اما یک پزشک آمریکایی به نام دکتر «آنتونی گاسپاری» بعد از اینکه در شبکه تلویزیونی دیسکاوری یک برنامه مستند درباره این بیماری عجیب ساخته شد و به نوعی درگیر ساخت این فیلم مستند شد، تصمیم گرفت به آقای «دد» کمک کند. این متخصص پوست به دهکده دِد در جنوب جاکارتا رفته است و ادعا میکند که بیماری وی را تشخیص داده و میتواند درمانش کند.

بعد از آزمایش نمونههای ضایعات و خون آقای دِد، دکتر گاسپاری تشخیص داد که ضایعات پوستی این بیمار، ناشی از ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. عفونت با این ویروس بسیار شایع است، ویروسی که در مبتلایان، زگیل ایجاد میکند.

اما چرا ضایعات پوستی آقای دِد به جای زگیلهای معمولی به این ترتیب تظاهر پیدا کردند؟ معلوم شد که این بیمار، نوعی مشکل ژنتیکی داشته که باعث اختلال در سیستم ایمنیاش میشده و در نتیجه سیستم ایمنی وی قادر به مقابله و محدود کردن HPV نبوده است.

تعداد گویچههای سفید خون دِد، آنقدر پایین بود که در ابتدا دکتر گاسپاری تصور کرد که وی مبتلا به ایدز است اما آزمایشات چنین چیزی را تأیید نکردند. اختلال ژنتیکی این بیمار بسیار نادر است و احتمال داشتن آن کمتر از یک در میلیون است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, توسط کربختیاری