کر بختیاری
کر بختیاری
نرم افزار ومطالب آموزشی
مانند بسیاری از وزنه برداران که براساس وضعیت مزاج پایه خود علاقمند به انجام کارهای قدرتی شده و بر اساس گرایش به این سمت و سو حرکت می نمایند وبا پرداختن به ورزش های قدرتی ترکیب اندام آنها به رده عالی در این زمینه می رسد.که نمونه بارز اینگونه چاقی در وزنه برداران،کشتی گیران و افراد مشغول به کار جودو می باشد.بسته به اینکه گرایش به دم و صفرا و یا دم به طرف بلغم باشد، باز مختصات ترکیب اندام، فرم چهره، رنگ پوست و تونیسیته عضلانی متغیر خواهد بود.ترکیب اندام دم و بلغم کوتاه و عریضتر،ترکیب اندام دم و صفرا قد کشیده و توده عضلانی کشیده دارند.

 

چاقی مرضی: چاقی مرضی می تواند بسته به سن، جنس، مزاج پایه، اقلیم محل زندگی سرایط خانوادگی و بعضی از متغیرهای دیگر در فرد ایجاد شود.چاقی مرضی در سنین پایین در افراد با مزاج پایه سرد، اتفاق می افتد که می تواند فردی سرد و ترباشد(بلغم) و یا سرد و خشک.میزان به هم ریختگی روحی در افراد چاق سرد و خشک بسیار چشمگیر تر است و این افراد حالت هایی همچون ریزه خواری، علاقمندی شدید به تنقلات و شیرینی هایی که تلخی نیز در آنها باشد پیدا می کند و ممکن است حجم غذای برداشتی این افراد در یک مرحله زیاد نباشد.اما ریزه خواری عامل چاقی است.انتشار چاقی این افراد در جنس مؤنث و مذکر بیشتر در نواحی میان تنه بوده و با افزایش سن ممکن است ترکیب اندام عنکبوتی پیدا کنند.
در نوع دیگر چاقی مرضی که در افراد با مزاج پایه سرد و تر (بلغم) ایجاد می شود پراکندگی چاقی در تمام اندام ها وجود دارد و در اصل بدن این افراد دچار پف آلودگی می باشد.شیوع این نوع چاقی در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.از مشخصات دیگر این افراد می تواند خواب آلودگی صبح، خستگی زودرس و .. نام برد.اما بر خلاف افراد چاق با مزاج پایه سرد و خشک که از نظر روحی ناسازگار هستند این گروه از نظر روحی بسیار سازش پذیر و اجتماعی می باشند در صورتیکه معده آن ها نیز همین وضعیت را داشته باشد(سرد و تر) معمولاً سیر شدن را حس نمی کنند و از مشخصات بارز آن ها اینست که از غذا خوردن "خسته می شوند". یعنی حوصله غذا خوردن ندارند و از دیگر مشخصات آن ها اینست که قاشق های بزرگ را انتخاب می کنند و از غذا خوردن قبل ازجویدن غذا را می بلعند که به این رفتارها جمعاً می توانیم عطش به غذا نام نهیم.
از مشخصات دیگر افراد چاق مرضی با غلبه بلغم می توان اشاره کرد به تمایل شدید به شیرینی بعد از غذا خوردن! از مشخصه دیگر این افراد افزایش وزن با استرس، افزایش وزن حتی با خوردن آب، افرایش وزن با بی خوابی و افزایش فشار در حاملگی و تمایل به شوری در این دوره...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, توسط کربختیاری