کر بختیاری
کر بختیاری
نرم افزار ومطالب آموزشی

خداوند متعال به حضرت موسی (ع) وحی فرستاد که فرعون خیال دارد تو را مسموم کند، از دعوت او خودداری مکن و آن را اجابت کن و از خوردن غذای او به هیچ وجه ترسی نداشته باش، مشروط به اینکه این معجون را پیش از خوردن آن غذا تهیه کرده و قدری از آن خورده باشی، در این صورت سمیّت آن غذا در تو مؤثر نخواهد شد و همین سبب خواهد شد که گروهی از فرعونیان به تو ایمان بیاورند و همین طور هم شد، وقتی دیدند سم در حضرت موسی م‍ؤثر نشد بسیاری از آن ها به او گرویدند.

سیر خوراکی، که ماده اصلی و مؤثر این معجون است علاوه بر خواص ضدّ سم، ضدّ زهر و ضد میکروبی ده ها خواص درمانی دیگر هم دارد، به طوری که در حدیث شریف نبوی نیز آمده است:

اکل الثّوم شفاء من سبعین داء یعنی خوردن سیر شفای هفتاد بیماری است.

به این جهت قبل از ذکر فرمول و ساخت معجون به شرح خواص درمانی سیر خوراکی از روی کتاب های معتبر می پردازیم.

خواص درمانی سیر، در کتاب های معتبر

3-1- خواص درمانی سیر، به نقل از کتاب غذای بیولوژیک انسان

در این کتاب (1965) که تألیف گرگوئن ژووه پروفسور طب گیاهی (آمریکای جنوبی) است و درباره بیماری های درمان ناپذیر تألیف شده است، درباره خواص سیر چنین می خوانیم:

خواص طبی و فیزیولوژیک سیر: اشتهاآور، ضدّ نفخ و مدر و ضدّ تشنج است. اشتها را به شدت تحریک می کند و ترشحات معده را زیاد می نماید و بر حرکات معده می افزاید، بنابراین در سهولت هضم غذا مؤثر است. بهترین وسیله و مؤثرترین راه برای اینکه کاملاً جذب شود، استعمال پودر آن که در فروشگاه های مواد غذایی وجود دارد و روی سالاد سبزی های خام بریزند یا آن را با غذاها مخلوط نمایند. برای اینکه بدن به آن عادت کند و زیانی نرساند بهتر این است که از مقدار کم شروع کنند.

به علت دارا بودن انواع مواد معدنی به صورت ترکیبات آلی (کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم، آهن، کلر، گوگرد، ید و سیلیس)، همچنین به علت وجود ماده ای به نام آلیل (اسانس گوگردی خیلی فرار) دارای خواص شگفت انگیز ضد سم، ضد میکروبی، ضد زهر، ضد کرم، تنظیم کننده اعمال کبد و جهاز هاضمه است و از بروز بیماری های عفونی و مسری جلوگیری می کند و جهاز تنفسی (برنش ها و ریتین) و جهاز هاضمه (معده و روده ها) را ضد عفونی و تحریک می نماید تا اعماق بافت ها نفوذ پیدا کرده و رسوب اسید اوریک و اورات ها را که باعث کثافت و غلظت خون می شوند حل می کند، خون را صاف کرده و از غلظت آن می کاهد و به واسطه حیات تازه ای که به قلب می دهد گردش خون را فعال کرده و رگ ها را نرم می نماید و براثر استعمال آن فشار خون طبیعی می شود. غدد آندوکرین (غدد مترشح داخلی) را تحریک کرده و بافت ها را زنده می کند. به علت اسانس های اثری از آن در اعضا باقی بماند و این است یکی از بهترین داروهای طبیعی که بر داروهای شیمیایی برتری دارد.

گوگردی که دارد از ازدیاد ترشی شیره معده می کاهد و نیز در لینت دادن مزاج مؤثر است؛ از پیدایش تخمیرات عفونی و انگل های روده جلوگیری و پوست بدن را از وجود اگزما و جوش های چربی پاک می کند؛ حبابچه های ریه را ضد عفونی و باسیل بیماری خطرناک سل را از بین می برد و سرانجام پس از اینکه تمام این اعمال را انجام داد از بدن دفع می شود،


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, توسط کربختیاری